Børn

Selvstændige børn i trafikken

Jeg er bund ærlig…

… og kender du mig, ved du også at mine børn selv cykler i trafikken, får lov at gå hjem til deres morfar, ned og handle i Netto lige bag os og til og fra skole/frit hvis de gerne vil eller får at få dagen til at hænge sammen. Eller Går tur alene med vores hund. 

I bund og grund er de ret selvstændige og får lov at prøve nogle ting selv for at gøre dem mere ansvarlige.

Tit møder jeg forundrethed over at jeg/vi tør eller om det ikke er tidligt at give dem det ansvar? 

Jeg tænker nej, for de er trods alt 6 & 8 år, så de skal jo lærer det på et eller andet tidspunkt, så vi kan lige så godt starter tidligt.

Ejer Christina Vorborg JønssonEjer Christina Vorborg Jønsson
Der hvor jeg så bliver lidt træt, er når jeg cykler sammen med dem og der er andre som ringer på klokken og drøner forbi.

Eller som i dag, en dame som tydeligvis havde så travlt med at komme igennem en rundkørsel at hun råber af mig og børnene. Jeg forstå simpelthen ikke hvordan folk kan tillade sig at råbe af børn i trafikken. Mig råbte hun af, fordi hun ikke kunne se jeg rækte hånden ud da jeg drejede, men pyt med det 😏

Jeg tænker bare, skal vi ikke lære vores børn at cykle og blive sikre i trafikken? Og lære dem at færdes også når der er meget trafik og vi alle skal fra A til B hurtigt, så vi når vores aftaler? 🤔

Måske har de glemt hvordan det var at være par og blive trafik sikker på cykel? 

I don’t know!

Men hvor ville det sgu være ret med lidt rummelighed og forståelse i trafikken, om end man er på cykel, i bil eller på knallert.

Pas på dig selv og måske dine børn i trafikken!

/Christina

Leave a Reply

