Foreningsarbejde

Forenings- og frivilligt arbejde

Frivilligt- og foreningsarbejde har altid været en del af mit liv.

Jeg er vokset op med 2 forældre som har brugt en del tid på foreningslivet og det arbejde som medfølger. Som jeg kan huske det, har det hjemme hos mig, været foreningslivet som har fyldt mere end mine forældres karriere. Og det var selvom min mor omskolede sig mens jeg gik i folkeskole.

IMG_0868

Derfor har det også været meget naturligt for både min bror og jeg at involvere os i foreningslivet og det medfølgende arbejde.
Jeg startede allerede med det frivillige arbejde tilbage i folkeskolen, hvor jeg var med i elevrådet. Siden blev det til mere elevrådsarbejde, inden jeg fik smag for foreningsarbejdet og har været i både festudvalg og bestyrelser.

Jeg har holdt et par pauser ind i mellem, da familien klart er vigtigst. Men i 2015, tog jeg for alvor fat på bestyrelsesarbejdet igen. Jeg blev medlem af bestyrelsen i FDF Adventskirken, da vi startede familie FDF op. Samtidig blev jeg en del af støttegruppen i SBU, som finder foreninger til at afholde Det Sjællandske Børne og Ungdomsstævne og støtter foreningerne i planlægningsarbejdet.

logo

Sidste år blev jeg valgt ind i festudvalget som suppleant hos Hjemstavnsfolkedanserne. Denne post blev hurtig til en aktiv post, da det ene medlem stoppede. Men det har på sin vis været fint, da jeg jo kendte til opgaverne i festudvalget fra tidligere at have siddet der.

I år har jeg skiftet festudvalget ud med formandsposten i foreningen. Vores tidligere formand ønskede at stoppe, da hun havde siddet på posten i mange år. Så jeg stillede op efter længere tids overvejelser og sparring på hjemmefronten.
Jeg kender heldigvis bestyrelsesarbejdet i foreningen godt, da jeg har været med tidligere. Men jeg glæder mig til at stifte bekendtskab med formandsposten og det arbejde som det involvere. Vi har mange spændende opgaver foran os, og jeg glæder mig til at skulle være med til at planlægge og eksekvere dem.

/Christina

logofolke400_129

PS. Min far er stadig dybt involveret i diverse foreningsarbejde, og er i en alder af 73 år både medlem af lokal udvalg, grundejersammeslutning, vejudvalg og Folkedans Danmark. Et foreningsliv han har holdt aktivt selv efter han er blevet pensionist 😊

Leave a Reply

