Valentinsdag

Valentines day – Do or Don’t?

Jeg ved godt, at Valentines day var i sidste uge.

Men alligevel har jeg tænkt en del over hvordan dagen betragtes i Danmark.

I Danmark “erklærer” vi vores kærlighed til den vi elsker – vores kæreste eller ægtefælle. Men vi glemmer ofte hvad traditionen fra USA faktisk også handler om, at vise vores forældre og børn at vi elsker dem. Man laver kort til dem man holder af, og der er Valentines day fester – altsammen noget som vi ikke gør herhjemme.

Helt personligt, synes jeg Valentines day er totalt opreklameret – det har jeg altid syntes! Jeg har aldrig fejret den, for jeg synes ikke man skal fejre kærligheden en gang om året. Den skal fejres hver dag. Hver gang man har årsdag, bryllupsdag, fødselsdag, ligeså snart man kan komme til det – så ja, hver dag ❤️

Den 14. februar er for mig ikke valentines day, det er vores bryllupsdag!

Jeg har flere gange mødt folk som har kommenteret på at det netop er på Valentines day. Og skal jeg være ærlig, ville jeg på mange måder ønsker at det faktisk ikke var den dag som vi havde bryllupsdag – jeg ville gerne have haft at det skulle være i maj, som planen hele tiden havde været.

 

Men omstændighederne for at vi blev gift netop den 14. februar, handler om at have hele familien med til et af vores vigtigst øjeblikke i vores liv. For når man bliver gift ved sin mors dødsleje, er det sgu ikke super romatisk.

Jeg har de seneste år prøvet at vende mig til de her dage, den ene vores dag, den anden min mors dødsdag. Det er nogle skøre dage at skulle igennem – men måske er den netop denne kontrast som gør at det med tiden også er blevet en del nemmere at komme igennem. Også er det tiden også en enorm påvirkning på at det med årene bliver nemmere at være til i de dage.

Så happy valentines day om du fejre det eller ej. Under alle omstændigheder, så husk at fejre kærligheden!

Elsk livet og dem omkring dig ❤️

/Christina

 

Leave a Reply

